میدان مغناطیسی اربعین! برگزاری مانور‌های عملیاتی برای حفظ امنیت زائران در ایام دهه پایانی صفر اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب و روز اربعین حسینی ۱۴۰۳ ما به کربلا برمی گردیم تصویر روضه هایش تجسم عاشوراست* | درباره حاج محمود کریمی و روضه خوانی‌های متفاوتش تجهیز پارکینگ‌های حرم امام‌رضا(ع) برای اسکان زائران دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۳ رزمایش انتظار در سرزمین حسین (ع) تعویض کتیبه ایوان طلای حرم امام‌رضا (ع) هم‌زمان با فرارسیدن اربعین حسینی + فیلم و تصاویر مسجد مرکز ستاد اسلام تجدید میثاق مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی با آرمان‌های شهدا در آستانه هفته دولت + فیلم یک میلیون و ۶۰۰ زائر اربعین به کشور بازگشتند (۳۱ مرداد ۱۴۰۲) مسجد والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه و فرهنگ ناب اسلامی است استفاده از ظرفیت ۳ هزار نوجوان در طرح «قرار نوجوانی» مشهد استفاده از ایده‌های نوجوانان در برپایی مراسم دهه آخر صفر در مشهد همین که در حرمش می‌روی به یادم باش خضابی خوش‌تر از خون نیست مردان خدایی را* موقوفه‌هایی برای قرآن‌خوانی در جوار حرم امام رضا(ع) اربعین لبیک به حسین (ع) است | بررسی عظمت مناسک اربعین حسینی
سرخط خبرها

مردم دوستی، سفارش امام حسین (ع)

  • کد خبر: ۲۳۹۱۶۹
  • ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
مردم دوستی، سفارش امام حسین (ع)
تأسی به سیره امام ما را به محبت روز افزون نسبت به هم می‌رساند. محبت که باشد، در هم باز خواهد شد و سلام‌ها به علیک جواب خواهد گرفت.

نظام سازی امام حسین (ع) برای زیست مومنانه بر پایه هم دوستی است. به همان قاعده‌ای که خداوند حکیم طراحی و تبیین فرموده است. امام حسین (ع) با توجه دادن به این کلام الهی  که مردان و زنان مؤمن دوست یکدیگرند، امر به نیکی و نهی از بدی می‌کنند، می‌فرمایند:خداوند نخست امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک فریضه از سوی خودش ذکر کرده است، زیرا او آگاه است که اگر این وظیفه اجرا شود، وظایف دیگر همه، چه سخت و چه آسان انجام می‌گیرد، زیرا امر به معروف و نهی از منکر دعوت به اسلام می‌کند و حقوق ستم دیدگان را بازمی ستاند و با ستمگران به مخالفت برمی خیزد.

تأسی به سیره امام ما را به محبت روز افزون نسبت به هم می‌رساند. محبت که باشد، در هم باز خواهد شد و سلام‌ها به علیک جواب خواهد گرفت. همین دوستی آن‌ها را نسبت به هم چنان مسئول می‌کند که با امر به معروف نسبت به توسعه نیکی‌ها بکوشند و با نهی از منکر، بدی‌ها را در منحنی کاهشی قرار دهند. 

این اقتضا می‌کند برای بدی‌ها هم تا جایی که به جامعه آسیب نزند، جواب خوب پیدا کنیم. شر که نتواند در جامعه به کشت و کار بپردازد، فضا برای فراوانی خیر و صلاح فراهم می‌شود. به فرموده امام حسین (ع) اگر بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را مؤمنانه اقامه کنیم، خواهیم توانست دیگر وظایف ایمانی و اخلاقی خود را نیز در حوزه فردی و اجتماعی تحقق بخشیم. این تراز که در جامعه شکل بگیرد، عدالت سفره خود را پربرکت‌تر از همیشه برای همه باز خواهد کرد. 

رزقی که از عدالت باشد، انسان‌ها را به سوی حق هدایت می‌کند. آن‌ها که در کربلا راه بر حجت خدا بستند شکم از حرام انباشته داشتند. معلوم است که حرام خوری و حرام اندیشی و حرام رفتاری راه به جهنم می‌برد. با هم دوستی کنیم در مدار امامت. امر به معروف کنیم و نهی از منکر تا به شأن انسانی خود برسیم. راه این است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->